Mabel Matiz: Çocukken kekemeydim

Çok sarhoş manasına gelen Matiz'i yeni soyadı olarak belirleyip müzik dünyasına giren Mabel Matiz, önce "Sultan Süleyman" sonra da lafı gediğine oturtan "Zor Değil" şarkısıyla bu yaz çok dinlendi.
İşte Matiz'in Onur Baştürk'e verdiği röportajdan satır başları;
Kimileri sesine bayılıyor kimileri ise katlanamıyor, hatta nefret ediyor. "Birbalgam atsa kariyeri biter" gibi çok zalim yorumlar yazanı bile gördüm.Bunu hazmetmek kolay olmasa gerek. Nasıl başa çıkıyorsun?
- Çok fazla şey söyleniyor, yapacak bir şey yok. Her şeye kulak asarsanız sağır olursunuz! Çokseslilikten, "herkes fikrini söylesin"cilikten yana olan ben, "susun konuşmayın" mı diyeyim insanlara? Demem.
İsteyen istediğini düşünsün, söylesin. Diğer yandan eleştiri ve yıkım ayrı şeyler. Başarıya tahammül sınırının bu kadar alt seviyelerde olması ve kullanılan dilin niteliği beni de zaman zaman düşündürüyor.

'ÇOCUKKEN KEKEMEYDİM'

Çocukken kekemeydim, yalnızca şarkı söylerken kekelemiyordum.
Sonra lisede bir tiyatro oyununda iki saat boyunca sürekli konuşan bir başrolü aldım. Ve bu kekemeliğimi epey düzelttim. Ama hâlâ sinirlendiğimde ya da heyecanlandığımda biraz tutuk konuşurum.

İMÇ HİKAYELERİ TARİHE KARIŞTI

Her şey MySpace'e demo şarkılarını koymanla başladı. Önce oradatanındın. Yakın zamanda müzik şirketlerine ihtiyaç kalmayacak mı dersin?
- İnternet, müziğin duyulmasında en etkili araç. Artık TV ya da plak şirketi klişelerine maruz kalmadan müziğinizi birçok platformdan tanıtabilirsiniz. Hiçbir şey 10 yıl öncesi gibi değil! İMÇ hikayeleri tarihe karıştı. Ama ben yine de müziğin geleceği konusunda fazla fikir yürütmek istemiyorum.
Mabel Matiz ismini nereden ve nasıl aldığın biliniyor. Ama buna neden ihtiyaç duyduğun pek bilinmiyor. Neden kendi adın ve soyadınla çıkmadın? Kafalarda gizemli bir imaj mı yaratmak istedin?
- Myspace'te ilk demolarımı yayınlayacağım zaman kendimi biraz geri planda tutmak istemiştim. Çünkü utanıp sıkılıyordum! Tamamen anlık bir kararla arkadaş ortamında kullandığımız ve başka kimselerin bilmediği bu ismi alıp o demoların başlığı yaptım. Doğrusu işin buralara varacağını tahmin etmemiştim. Ama şimdi düşününce, iyi ki de uydurmuşum diyorum!