Bu yıl Eurovision’a Yüksek Sadakat’i gönderiyoruz biliyorsun. Peki, Yüksek Sadakat nereden çıktı? ‘Live It Up”ın şansı var mı? Başka bir şarkıdan mı esinlenmişler? Dedikodular burada!
TRT, Eurovision adayını yılbaşı akşamı açıklar. Adayımızın açıklanmasına birkaç gün kala, müzik yazarlarının Twitter’larında “Ayna gidiyormuş” dedikodusu hızla yayılmıştı. Geçen sene maNga ile ilgili dedikodular doğru çıktığından bu sene ufak bir panik yaşandı lakin tamamen sürpriz bir şekilde katılacak isim Yüksek Sadakat oldu. Sürpriz çünkü bu sene konuşulan diğer isimler (Emre Aydın, Atiye, Hande Yener) arasında adı bile geçmiyordu. Duyduğumuza göre grup, Eurovision teklifini 30 Aralık’ta almış ve bir gün düşündükten sonra kabul etmiş.
Grup, 10 Ocak’ta üç şarkının hazır olduğunu haber verdi. On günde üç hit şarkı yazmak mümkün olmadığına göre aday şarkılar muhtemelen hazırda bekliyordu. Yüksek Sadakat’in Eurovision haberinden önce 16 Aralık’ta yayınlanan “Yeni albüm Ocak ayında çıkıyor” konulu basın bülteni de bu teorimizi güçlendiriyor.
Şarkıya gelirsek, pop rock sound’unda, dozunda bir oryantalizm içerdiği, köprü kısmında darbukalar eksik edilmediği için belli bir başarı sağlamaması mümkün değil. Şarkı, grubun kendi deyişiyle “klasik rock reef’lerini 70’lerin ruhu ve 80’lerin sound anlayışıyla harmanlayıp geleneksel unsurları da düzenlemeye katarak” ortaya çıktı. “Rock reef”i diye bir şey olmaması, onun doğrusunun “rock riff”i olması konusunu görmezden gelmeye çalış, biz öyle yaptık.
Beste, grubun basçısı ve kurucusu Kutlu Özmakinacı’ya, biraz basit olduğu için eleştirilen sözleri ise Ergün Arsal’a ait. Şarkının prodüksiyonu ve miksleri ise hakikaten önemli prodüktörlerden Nick Davis’e ait. Şarkının video klibini, “Romantik Komedi” filminin yönetmeni Ketche çekti. Video klip için önce başka bir yönetmenle masaya oturulduğu, ciddi bilgisayar efektleri içeren video fikrinin zamansızlık sebebiyle kabul edilmediği ve daha basit bir kurguya gidildiği de duyduğumuz dedikodulardan. TRT’nin tüm operasyon için ayırdığı bütçe 300 bin dolar. maNga için ayrılan bütçe 450 bin TL idi.
Şarkının başka şarkılardan esinlendiği yönünde de yoğun bir tartışma yaşanıyor. Kinks’in ‘All Day and All of The Night’ı en popüler kurban ama bize kalırsa bunu söyleyenler, hiç Sex Pistols’dan 'Submission' dinlememiş. Konuya farklı bir açıdan bakarsak; şarkının çeşitli başka kaynaklardan esinlenmesi, ilk kez dinleyecek diğer ülke jürileri için kulak aşinalığı yaratacak ve bu da oylara olumlu şekilde yansıyacak.
Tüm dedikodular bir tarafa, 10 Mayıs’taki ilk yarı finalde ter dökecek Yüksek Sadakat’e başarılar dileriz.
Kaynak: İştegenç