Türkler internette ne ile ilgileniyor?


IAB'ye göre sayıları 24 milyona ulaşan Türk internet kullanıcılarının profili çıkarıldı.

Türkiye’deki 24 milyon internet kullanıcısının yüzde 84’üne ulaşan araştırmanın ürettiği sosyo-demografik veriye göre, Türk internet kullanıcılarının büyük çoğunluğunu, satın alma gücü yüksek, karar verici kitle oluşturuyor. Söz konusu kitlenin yüzde 42’si 25-44 yaş aralığında, yüzde 53’ü ABC1 SES grubunda, yüzde 34’ü 25 yaş üstü ve hane alışverişinden sorumlu ve yüzde 48’i internetten gazete ve haber okuyor.

Araştırma sonucunda çıkan Türkiye internet kullanıcı profili, internetin artık bir kitle iletişim mecrası haline geldiğini ve bu mecranın niş kitlelere ulaşma gücünün çok yüksek olduğunu gösteriyor.

Araştırmaya göre, Türkiye’de internete bağlananların %57’si erkek.

Kullanıcıların %86’sı her gün, %13’ü haftada birkaç kez internete bağlanıyor.

Türkiye’deki internet kullanıcılarının %30’u ilkokul, %25’i ortaokul, %30’u lise ve %15’i üniversite ve üstü mezunu.

Üniversite ve üstü eğitimli kullanıcı sayısı 1,1 milyon gerçek kişi iken, üniversite ve üstü eğitimli yönetici sayısı 838.362 gerçek kişiyi buluyor.

Araştırma sonuçlarına göre, cep telefonundan internet kullananların oranı %32.

875.297 gerçek kişinin online alışveriş yaptığı Türkiye’deki internet kullanıcıları arasında 3,4 milyon gerçek kişi kentsel bölgelerde yaşıyor.